Ria Tukker - Voorzitter

Mijn naam is Ria Tukker en sinds juni 2011 lid van fotoclub Zuyderlicht/voorheen Voerendaal.

In de kast staan plakboeken vol “kiekjes”, maar pas na mijn pensionering ben ik me intensief bezig gaan houden met fotograferen.

In België heb ik diverse cursussen gevolgd om de techniek onder de knie te krijgen en “anders te gaan kijken".

Op mijn vele reizen kan ik mij helemaal uitleven in mijn hobby waarbij  mijn voorkeur uit gaat naar macro opnames, landschap fotografie, dieren en bloemen.  Sinds kort leg ik me wat meer toe op abstracte fotografie.

Ik fotografeer met een Fuji X-T30 met een 80 mm macro lens, een 18-300 lens, een 18-55 lens en diverse filters.

Fotoclub Zuyderlicht, voorheen Voerendaal bestaat uit een klein clubje met gemotiveerde amateur fotografen. Het kritisch en opbouwend bespreken van elkaars werk  ervaar ik als zeer leerzaam.

Ook de uitstapjes met elkaar met foto onderwerpen die regelmatig buiten de “eigen comfort zone” liggen, zijn voor mij een uitdaging.

Het gewone zodanig vastleggen dat het bijzonder wordt is voor mij de grootste uitdaging.

In de bijzondere Corona jaren 2020/2021 heb ik noodgedwongen veel natuuropnamen gemaakt in Nederland, van zuid-limburg, via mijn eigen achtertuin tot de achterhoek en met veel genoegen.

Nu kunnen we gelukkig weer op reis en met elkaar gaan fotograferen.