Peter Bouckaert

Mijn naam is Peter Bouckaert (1952).

Ik ben geboren in Maastricht maar sinds 1978 woon ik in de Parkstad gemeente Heerlen.

Tot 2011 was ik werkzaam als gynaecoloog in Zuyderland. Daarna ben ik gaan werken in de ICT als functioneel beheerder en ben ik betrokken geraakt bij het kwaliteits- en veiligheidsmanagement. Sinds 2018 werk ik als Medical Advisory Director bij i-Med Technology gevestigd op de Brightland Smart Campus in Maastricht, waar wij een visuele ondersteunde platformen ontwikkelen voor de chirurgie.

Pas nadat ik aansluiting zocht bij Fotoclub Voerendaal, in 2016, ben ik serieus aan de slag gegaan als fotograaf. Vanaf dat moment ben ik cursorisch onderwijs gaan volgen bij Qrios in Maasmechelen. De club heeft daarbij voor een sterke stimulans gezorgd en heb ik onder invloed van mijn peers stappen kunnen en mogen maken.

Ik maak gebruik van twee full frame camera’s: de Canon 5D Mark III en Sony Alfa 7 Mark II.

De camera’s hebben ieder hun eigen bereik. De Canon gebruik ik vooral voor studio werk en de Sony, als lichtere systeemcamera, voor het werk in de buitenlucht.

Het meest voel ik mij aangetrokken door architectuur en abstractie fotografie. Maar ook studiowerk, met name voedselfotografie, vind ik een grote uitdaging.

De mogelijkheid om 1 op 1 te sparren met leden van onze club vind ik met name inspirerend en vormend.